יבוא רכב

צור קשר

מיסוי רכב 2020

מיסוי רכב במדינת ישראל נקבע לפי הנוסחה הבאה: מס קניה: 83%, מע”מ: 17%, מס יוקרה לרכבים שמחירם מעל 300,000 ₪: 20%.
רכבים פחות מזהמים “ירוקים” מקבלים הטבות, לקטגוריה זו נכנסים:
א. רכבים חשמלי
ב. רכב היברידי
ג. רכב פלאג אין (מנוע בנזין/דיזל ויחידה חשמלית נטענת משקע חשמל)

עד 31/12/2019 המיסים לרכבים ה”ירוקים” נקבעו כדלקמן:
א. רכבים שמזהמים עד רמה של 100, מדרגה 2 בנוסחת המיסוי הירוק: 20% מס קניה + מע”מ (משוקלל: 42% מס).
ב. רכבים שמזהמים עד רמה של 150, מדרגה 2 בנוסחת המיסוי הירוק: ב30% מס קניה + מע”מ (משוקלל: 53% מס).

כל הרכבים ללא יוצא מן הכלל משלמים מס יוקרה, במידה ומחיר הרכב, לאחר מסים, גבוהה מ – 300,000 ₪. תשלום מס היוקרה חל אך ורק על הסכום הגבוהה מ – 300,000 ₪.
החל מ – 01/01/2020 שינתה המדינה את דרך חישוב המיסים וגם אם למראית עיין השינוי הוא מינורי או לא קיים, הרי שהוטלה מגבלה של 60,000 – 75,000 ₪ על גובה ההטבה וכפי שנראה בהמשך מדובר דה פקטו על עליית מיסים דרמטית.
כתוצאה משינוי החישוב והגבלת ההטבה, נדרש לחשב את המיסים בשני המסלולים, מסלול המס המופחת ומסלול המס הרגיל (114%) בניכוי ההטבה המקסימלית. גובה המיסים ייקבע לפי הגבוהה מביניהם.

רכב חשמלי
המס לא שונה ועומד בשנת 2020 על 10% + מע”מ (29% משוקלל) אך ההטבה הוגבלה ל – 75,000 ₪. המשמעות המעשית היא עליית מיסים דרמטית לכל הרכבים החשמליים למעט רכבים שמחירם עומד על כ – 140,000 ₪ וכפי שידוע אין כמעט רכבים חשמליים שנכנסים לקטגוריה זו מאחר והטכנולוגיה החשמלית ועלות הסוללות עדיין יקרה לעין שיעור ממנועי בנזין/דיזל.
לדוגמה:
רכב כמו אאודי E-TRON התייקר ב – 01/01/20 בכ – 120,000 ₪ ממחירו לפני שינוי המיסים. דוגמה זו מחזקת את הצורך שח הצרכן לעבור לקנות רכבים בשיטה של יבוא רכב אישי מה שמוזיל משמעותית את עלויות הרכב ויכול להגיע לחסכון שח עשרות אלפי שח

רכב היברידי
שיעור המס הועלה ל – 45% + מע”מ (70% משוקלל) ההטבה הוגבלה ל –60,000 ₪. מאחר ורוב הרכבים ההיברידיים אינם רכבים יקרים הרי שמגבלת ההטבה אינה אפקטיבית.
שינוי שיעור המס הקפיץ את מחירי הרכבים בצורה משמעותית וגרם להתייקרותם. חלק מהיבואנים הפסיקו יבוא של רכבים היברידיים מאחר ודגמים הפכו להיות לא אטרקטיביים ליבוא מאחר ומחירם התייקר דרמטית.

יבוא רכב פלאג אין
שיעור המס הועלה מ – 20% ל – 25% + מע”מ (47% משוקלל) ההטבה הוגבלה ל –60,000 ₪.
רכבי הפלאג אין הם ברובם רכבי יוקרה, ומכך מגבלת ההטבה אפקטיבית וגרמה לעליית מחירים דרמטית של עשרות אלפי ₪.
חשוב לציין, כי שיעורי המס אמורים לעלות בשנים הבאות וגובה ההטבה אמור לרדת.

לסיכום
כתוצאה מהתנהלות המדינה והעלאת המיסים על רכבים “ירוקים” בצורה דרמטית והתייקרותם אנו נראה שינוי בהרגלי הצריכה ומעבר לרכבים מזהמים עם מנועי בנזין ודיזל בניגוד למגמה העולמית.
כבר היום רכבים חשמליים של יצרנים מובילים כדוגמת מרצדס לא מיוצאים מחוץ לאירופה, כל זאת כדי לאפשר לייצרן לעמוד במגבלת הזיהום שנקבעה ליצרנים האירופאים.
מדינת ישראל בה הרכבים ה”ירוקים” הפכו יקרים, תתרחש מגמה הפוכה למגמה העולמית והצרכנים יחזרו לרכבים המיושנים עם מנועי בנזין והסולר רק בגלל שהם יהיו יותר זולים. המצב הזה פשוט בלתי נתפס.
אין צורך להרחיב על ההשלכות למשק הן בזיהום האוויר והן בצריכת הדלק. אך זה הרי רק משרת את האינטרס הממשלתי להמשיך ולחלוב את האזרח.
מסתבר שהמדינה לא רואה באזרחים אלא כיס עמוק לגביית מיסים שפשוט לא נגמרים.

WhatsApp זמינים בוואטסאפ