יבוא רכב

צור קשר

יבוא רכב

לאורך השנים והפיכתו של העולם לגלובלי ופתוח התרחשו לא מעט תהליכים שיוצרים הזדמנויות רבות של יבוא מוצרים בקלות לרבות רכבים. כמו שקרה בתחום האופנה והמסחר בישראל שגרר תנועת קונים לאתרי מסחר בינלאומיים ורכישות גוברות והולכות מחו”ל תוך קריסה של לא מעט רשתות אופנה בישראל שלא יכלו להתמודד עם המחירים הזולים של אותם מותגים, אנו עדים לאותה תופעה בענף הרכב.

היום ניתן להזמין רכב שלא מיבואן רשמי וליהנות מהנחות שיכולות להגיע עד 25 אחוז בקבלת אותו דגם של רכב לרבות מימוש האחריות מהיבואן הרשמי. יחד עם זאת חשוב להבין שיבוא רכב אינו דומה ליבוא של נעל ספורט או בגד. מדובר על תהליך מורכב שדורש ידע, ניסיון קשרים והבנה מעמיקה בתחום.

יבוא של רכבים לישראל קיים הרבה מאוד שנים, אך צורת היבוא שלא דרך יבואן רשמי הייתה מוגבלת והצטמצמה ליבוא שנקרא “יבוא אישי” ובעיקר אפשר יבוא של רכבים משומשים כשחלק לא מבוטל מהיבואנים הרשמיים מערימים קשיים במימוש האחריות לאותם רכבים.

באוגוסט 2016 חוקק חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב התשע”ו, נכנס לתוקף ב – 1/1/2017.

החוק נועד להסדיר את הפעילות בענף הרכב ואפשר את פתיחת השוק ליבוא מתחרה, תוך הסרת חסמי יבוא וקידום התחרות.

החוק הסדיר את הטיפול ברכב במוסכים שאינם מוסכי יבואן מבלי לאבד את האחריות הניתנת לרכב, האפשרות להשתמש בחלקים תחליפיים ומשומשים, ועוד.

אחת הסוגיות החשובות בחוק כללה חיוב היבואן הרשמי של הרכב במימוש מלוא האחריות לרכב גם אם הרכב יובא שלא באמצעות היבואן הרשמי וגם אם מדובר על דגם שאינו מיובא כלל על ידי היבואן הרשמי. כל זאת, בכפוף לאישור היבוא של הדגם על ידי משרד התחבורה.

למרות כניסת החוק לתוקף יבוא של רכבים אינו תהליך פשוט והוא מחייב ידע רב בתהליך היבוא, איתור של ספקים אמינים וזולים בחו”ל, ידע וניסיון לייצא את הרכב ממדינת הקניה, התאמת התקינה של הרכב לתקינה הקיימת בישראל, קבלת אישורים ממשרד התחבורה לתנועת הרכב בישראל ועוד.

תהליך יבוא רכב אינו דומה כלל לקניית בגד באתר מסחרי בחו”ל. אף אחד לא רוצה להעביר מאות אלפי שקלים לספק בחו”ל ולגלות שהוא שם את כספו על קרן הצבי ו/או שהרכב אינו מותר לתנועה בישראל ו/או שכשהרכב יגיע לישראל הלקוח יגלה שהוא עם פגיעה שלא ידע עליה. כאן בדיוק משלבת המקצועיות של מנמד והניסיון ארוך השנים.

בנוסף לכל האמור לעיל צריך להבין כי יצרן הרכב, שיש לו יבואן רשמי בישראל, ומדיניות מחירים ברורה בכל מדינה בעולם, אינו מעוניין שרכבים יצאו ממדינה אחת למדינה שניה והוא עושה ויעשה כל שביכולתו למנוע את זליגת הרכבים ממקום למקום. הצורך להתמודד עם בעיה זו אינו פשוט כלל ועיקר.

יבוא רכב

 

יבוא רכב – איזה אפשרויות יש ?

משרד התחבורה שהבין עוד טרם כניסת החוק לתוקף כי יבוא רכבים הנו הליך מורכב ומסובך חילק את היבוא למספר סוגים:

א. יבואן ישיר: היבואן הרשמי של היצרן. חויב לכבד את האחריות של הרכבים

ללא תלות במקור היבוא.

ב. יבואן מסחרי: יבואנים מקבילים שיכולים לייבא רכבים למלאי. הונפקו שני סוגים של

רישיונות יבואן מקביל/יבואן זעיר. ההבדל ביניהם הוא מגבלת כמות הרכבים המותרת

ליבוא לכל יבואן. יבואנים אלו יכולים לייבא רכבים חדשים בלבד. תקנות מעבר אפשרו

ליבואן זעיר לייבא רכבים משומשים שגילם עד שנה עד לשנת 2020. קבלת הרישיונות

כפוף להצגת חוסן כלכלי של החברות/ערבויות כספיות למשרד התחבורה, כתנאי בסיסי לקבלת הרישיונות.

ג. יבוא אישי: דרך בה יבואן הרכב הוא האזרח שהחליט לייבא את הרכב. במסגרת החוק

הונפקו רישיונות “מתווך ביבוא אישי” לגורמים שעמדו בקריטריונים ובבדיקות משרד

התחבורה. בהליך יבוא אישי אזרח יכול להחליט האם לייבא בעצמו את הרכב או

להשתמש בשרותיו של “מתווך ביבוא אישי”. ניתן לפי החוק לייבא רכב שלא עברו ממועד

יצורו ועד רישומו לתנועה בישראל 24 חודשים ו/או רכב אספנות שגילו מעל 30 שנה. יבוא

רכב ביבוא אישי גורר רישום הגבלת מכירתו של הרכב לתקופה של שנה.

מנמד הנה מתווך ביבוא אישי שעוסקת בתחום מספר רב של שנים עוד הרבה לפני שחוק רישוי שירותי רכב נכנס לתוקפו. התנהלות החברה לאורך השנים הייתה בדיוק כפי שהוגדר בחוק ומבחינתנו היה זה רק המשך ישיר וטבעי לפעולתנו לאורך השנים.

בהגדרת מקצוע “מתווך ביבוא אישי” הגדיר משרד התחבורה והמחוקק את הצורך בגורם מקצועי שיטפל ביבוא הרכב לישראל והכתיב את הקריטריונים לקבלתו.

לא מומלץ לייבא רכב ללא גורם מקצועי ומיומן כמו מנמד שיבטיח את הגעת הרכב לישראל, יבדוק אותו בחו”ל יתחייב על כניסתו ותנועתו בישראל ויבטיח כי עלויות הרכב הנן סופיות.

בלא מעט מקרים אנו נתקלים בלקוחות שפנו אלינו לאחר שאיתרו רכב בחו”ל שמעניין אותם אך לא ידעו איך לבדוק את מצב הרכב, לטפל במשלוח הרכב מחו”ל לישראל, להעריך את ההוצאות והמיסים על הרכב בהתאם לשיעורי המס בישראל ולבסוף לחשב את העלות הסופית של הרכב כשהוא נוסע בישראל. במקרים רבים החישובים של הלקוח היו שגויים ונמוכים משמעותית מהעלויות האמתיות וזאת בעיקר באי הבנתם בצורת חישוב המיסים בישראל שהנה מאוד מורכבת וכוללת שלל מיסים כמו מס קניה, מס יוקרה ומע”מ ומחושבים

על מחיר רכישת הרכב, עלות הביטוח ועלויות ההובלה להבאת הרכב לישראל. חשוב שהלקוח יידע בדיוק מה העלות הסופית של יבוא הרכב.

מנמד יודעת להציע ללקוח הליך סיוע ויבוא של רכבים כשהלקוח יודע מהרגע הראשון מה העלות הסופית של הרכב בישראל, מה לוחות הזמנים להגעת הרכב לישראל, אין הלקוח צריך להתעסק באיתור הטפסים אותם הוא צריך למלא לצורך קבלת אישור התנועה בישראל ועוד.

השירותים שניתנים בקבוצת החברות כוללים לא רק יבוא אישי של רכבים אלא גם יבוא מקביל של רכבים. אחת מחברות הקבוצה אוחזת ברישיון יבואן מסחרי ובשילוב של שני הרישיונות אנו נותנים מענה לכל סוגי היבוא של רכבים האפשריים במדינת ישראל, חדשים ומשומשים.

המחירים אותם מנמד ללקוחותיה הם מהזולים שיש ונובעים ממערכות יחסים ארוכות שנים עם דילרים בחו”ל והנחות מפליגות שאנו מקבלים בחו”ל. הנחות שאזרח רגיל או שחקנים חדשים בתחום לא יכולים לקבל. בכל זאת יש יתרון לגודל ולוותק. המחירים מציעה מנמד ללקוחותיה מאפשרים ללקוחות לרכוש רכבים בפערי מחיר שיכולים להגיע עד 25 אחוז הנחה אל מול היבואן הרשמי בישראל.

חשוב להדגיש כי גם לאחר כניסת החוק לתוקף, עדיין קיימים מספר רכבים שלא ניתן לייבא לישראל.

צרו אתנו קשר נציגנו ישמחו לסייע לכל לקוח שיחפוץ להתחדש ברכב חדש ולחסוך סכומים לא מבוטלים או לחילופין לייבא רכבים שאינם נמכרים על בסיס קבוע על ידי היבואן הרשמי. הייעוץ אינו כפוף לתשלום ו/או בהתחייבות כלשהיא.

רוצים לראות חלק מהרכבים שאנחנו מיבאים לארץ ? לחצו כאן

יבוא רכב