יבוא רכב

צור קשר

יבוא אופנוע – דברים שחשוב לדעת

כולנו מנסים להוזיל בכל דרך אפשרית את הוצאות המחייה שלנו. אבל מה אפשר לעשות? כלי רכב זה דבר הכרחי שקשה מאוד להתנהל בלעדיו. ואז מגיעה השאלה הבאה – אוטו או אופנוע. אין בכוונתנו לפתור את הסוגיה הזו כעת, רק נציין שמצב הפקקים, המחסור במקומות חניה ומחירי הדלק מעודדים את הבחירה ברכישת אופנוע. ישנן כמה דרכי רכישה. במאמר זה נתמקד ביבוא אישי אופנוע חדש ומשומש. יבוא אישי אופנוע אינו רכישת גאדג׳ט חדש ב-EBAY או ב-AMAZON ודורש הקפדה על מספר כללים של משרד התחבורה וכמובן בדיקה מקיפה אודות האופנוע שבעתיד ישמש אתכם כשתקרעו את הכביש או תסתערו על רחובות העיר. לשמחתכם, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם רוכשים אופנוע ביבוא אישי.

אז מי מוגדר בעצם יבואן אישי?

יבואן אישי הינו אדם פרטי, אזרח ישראל, המחזיק רישיון נהיגה תקף לכלי הרכב שברצונו לייבא, ובתנאי שהיבוא לא נעשה לצורך מסחרי. לפי ההגדרה – אדם פרטי יכול לייבא עד 2 כלי רכב בשנה וחל עליו איסור למכור אותן במשך שנה ממועד היבוא.

מהם התנאים ליבוא אישי אופנוע חדש או משומש?

  • לתושב ישראל – אופנוע שטרם חלפו 24 חודשים מיום יצורו במועד רישומו בארץ.
  • לתושב חוזר – אופנוע שטרם חלפו ארבע שנים מיום יצורו במועד רישומו בארץ.
  • לעולה חדש – אין הגבלת שנת ייצור ליבוא אישי אופנוע.
  • אופנוע אספנות – אופנוע, שחלפו לפחות 30 שנים ממועד ייצורו. היבוא כרוך בקבלת רישיון יבוא ובעמידה בכללים המפורטים באתר משרד התחבורה.

יבוא אישי אופנוע

חשוב לדעת: במקרה של יבוא אישי אופנוע שגילו מתקרב ל-24 חודשים ממועד ייצורו יש לוודא שהאופנוע יגיע ארצה לפחות חודשיים לפני כן על מנת להשאיר די זמן לביצוע כל הפעולות הכרוכות בשחרור האופנוע.

אילו דגמים מותר לייבא?

רגע לפני שאתם מחליטים על סוג הדגם של החבר הדו-גלגלי (או בעל 3 הגלגלים) החדש שלכם, מומלץ לבדוק האם הדגם בו חשקה נפשכם מופיע באתר משרד התחבורה ברשימת הדגמים הנמכרים בישראל. במידה והדגם שבחרתם מופיע ברשימה – הרווחתם. דגמי האופנועים הנמכרים בישראל באופן סדיר מותרים ליבוא ללא צורך ברישיון ייבוא או אישור יבואן.

במידה ובדגם המבוקש לא מופיע ברשימה, אך ייצרנו מיוצג בארץ ע״י יבואן מורשה, נדרש רישיון יבוא ואישור של היבואן המורשה למתן שירותי אחזקה ואספקת חלקים. חלק היבואנים המורשים יסרבו לספק עבורכם את האישור או שידרשו מכם סכום לא קטן בעבור האישור הדרוש. הסיבה לכך ברורה: כל רוכש פוטנציאלי שיבחר ביבוא אישי לא יקנה מהם את האופנוע וכך הכנסתם תיפגע ולכן חלקם יבחרו ׳לשים רגלים׳ ולא לשתף פעלה עם מבקש האישור.

יבוא אישי אופנוע

אך אל דאגה, זה עוד לא אבוד. במידה והיבואן מסרב לתת את אישור, ניתן להציג במקום זאת אישור על מתן שירות ממוסך השייך לרשת השירות של היבואן, המתמחה במתן שירות לדגם המבוקש.

ומה לגבי מסמכים נדרשים?

כמו בכל גוף בירוקרטי במדינתנו הקטנה, חלה חובת הצגת מסמכים. בעת יבוא אישי אופנוע משומש, יש להציג מסמך רשמי מאת יצרן האופנוע המעיד על תאריך יצורו. במקרים בהם האופנוע מארצות הברית יש להציג צילום של לוחית הזיהוי הנושאת תאריך יצור להוכחת גיל האופנוע. כמו כן, ביבוא אישי אופנוע מארצות הברית, קנדה או מקסיקו (ארצות NAFTA) יש להציג היסטוריית אופנוע מלאה הכוללת תאריך רישום ראשוני, תאונות ואירועים חריגים.

ישנן דרישות חובה להתאמת האופנוע לארץ?

הציוד המותקן על אופנועים וכלי רכב בכללי ברחבי העולם משתנה ממדינה למדינה. משרד התחבורה בישראל מחייב את היבואן האישי לבצע התאמות של רכבו (במקרה שלנו, אופנועו) לדרישות הקבועות בחוק הישראלי. להלן רשימת הדרישות העיקריות:

  • האופנוע יעמוד בתקני הרעש וזיהום האוויר של משרד התחבורה.
  • צופר חשמלי בעל קול חד גוני נמוך. אסור להתקין צופר מוסיקלי או צופר אויר.
  • מד המהירות ומרחק מטרי.
  • מנעול ביטחון שהותקן ע״י יצרן האופנוע .
  • מערכת הצתה המונעת הפרעות קשר העומדת בתקן.
  • צמיגים בעלי סימון O.T, “E” או J.I.S.
  • רפידי בלם ורפידי מצמד ללא אסבסט.
  • מראת תשקיף אחת לפחות בצד שמאל של האופנוע.
  • מגני בוץ.
  • מקום לוחית רישוי אחורית לפי המידות הישראליות.
  • פנס חזית, פנס אחורי ופנס בלימה בהתאם לתקן.
  • מחווני כיוון ומתקן להפעלת מחווני כיוון.
  • מחזיר אור בגב האופנוע בגובה עד 80 ס״מ מהקרקע.
  • רגלית להשענת האופנוע.
  • אמצעי אחיזה לידיים לנוסע נוסף.
  • לוחית היצרן (טבלת זיהוי בהתאם לתקן)

ביבוא אישי אופנוע המיוצר בארצות הברית יש לוודא שיחידת המידה במד המהירות של האופנוע הינה במטרים ולא במיילים. כמו כן, פנסי החזית חייבים להיות מסוג אירופאי אסימטרי בעלי סימון E או e, ונדרש Certificate of Title להוכחת עמידה בתקינה אמריקנית. במידה ובאופנוע מותקן פנס חזית שאינו תואם לדרישה, חובה להחליף אותו בפנס תקני.

יבוא אישי של חלפים:

סוף סוף, רכשתם ביבוא אישי אופנוע שתמיד חלמתם עליו. אבל מה עם חלפים? אז ככה. ניתן להוציא רישיון יבוא גם לחלפים המיועדים לאופנוע שבבעלותכם (בכמות סבירה ולשימוש אישי בלבד). אגב, הדבר תקף גם אם רכשתם את האופנוע בארץ.

במידה ומדובר ביבוא של חלפים המוגדרים כבטיחותיים ולא לצורכי קישוט וכדומה, נדרש אישור ממוסך מורשה המאשר את נחיצותם לצורך תיקון האופנוע. כמו כן, אם מדובר בתיקון לאחר תאונה, יש צורך גם באישור שמאי הכולל חוות דעת ותמונות הנזק.

צאו לדרך!

מקווים שהמאמר הקל על תהליך היבוא ושבזכותו שמתם ידכם על האופנוע שתמיד רציתם.

לעוד מידע, ניתן לחזור לעמוד הבית שלנו

*כל האמור במאמר זה הוא בגדר המלצה לגולשים. אין לראות במאמר זה תחליף לייעוץ משפטי או לעיון בנוסח המלא של החוזים והתקנות. המאמר תקף ליום כתיבתו.

 

 

 

 

 

WhatsApp זמינים בוואטסאפ